دندانپزشکی در بارداری

 دندان درد در بارداری

بارداری یکی از بهترین دوران زندگی برای هر خانومی است که البته در این دوران اتفاقات خاصی برای بدن می افتد که گاهی باعث اذیت شدن مادر میشود. در دوران بارداری تغیرات هورمونی بسیاری در بدن مادر اتفاق می افتد که این تغییرات ممکن است بر هر قسمت بدن اثر گذار باشد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مادران در این دوران دارند، دندان درد است. دندان درد و یا حساسیت و خونریزی لثه در دوران بارداری میتواند در اثر تغییر هورمون و یا حتی کمبود کلسیم مادر و… باشد.

جنین در این 9 ماه کلسیم خود را از بدن مادر میگیرد اگر کلسیم در بدن مادر کم باشد از ذخایر استخوانی گرفته شده و به جنین میرسد . که این جذب کلسیم ممکن است باعث آسیب دندان ها شود. اما این نظریه به طور قطع ثابت نشده است و بسیاری از متخصصان این موضوع را تکذیب میکنند.

برای خرید گوتا پرکا دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

به هر حال مهم اینجاست که ممکن است بسیاری از مادران با این درد وحشتناک رو به رو شوند و نیاز به درمان پیدا کنند. حال مشکل اینجاست که چگونه میتوان این مشکل را حل کرد. ما در این مقاله قصد داریم به شما راه های مختلفی را پیشنهاد کنیم تا بتوانید دوران بارداری راحتی را پشت سر بگذارید. اگر شما نیز باردار هستید و یا قصد بارداری دارید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

دندانپزشکی در بارداری

کشیدن دندان:

همانطور که همه میدانند خوردن داروهای مسکن و آنتی بیوتیک و… در دوره بارداری جایز نیست مگر در موارد خاص دکتر تجویز کند. برای دندان درد در این دوران باید تحمل زیادی داشت اگر این درد در سه ماهه اول بارداری اتفاق بیفتد جز تحمل این درد راه حلی نیست و باید تا سه ماهه دوم صبر کرد. در سه ماهه اول جنین در حال شکل گیری است و هرگونه اقدام دندانپزشکی ممکن است بر روی جنین اثر بگذارد . اما در سه ماهه دوم جنین فقط در حال رشد است و میتوان یک سری اقدامات واجب و ضروری را انجام داد. اگر دندان مادر به قدری پوسیده و آسیب دیده باشد که باعث خرابی سایر دندان ها شود و یا لثه ها متورم شوند و باعث خونریزی شود در این حالت میتوان با مشورت پزشک در سه ماهه دوم بارداری دندان را کشید.

روش های خانگی:

همانطور که گفتیم مصرف مسکن برای افراد باردار خطرناک است بنابراین برای تسکین درد دندان در این دوران میتوان راه های سنتی و خانگی را امتحان کرد که بدون ضرر برای مادر و جنین است. یکی از راه های تسکین دندان درد استفاده از میخک است میتوانید یک میخک را بجوید تا روغن آن به دندان ها برسد و یا از روغن هخای آماده موجود در داروخانه استفاده کنید.

همچنین قرقره آب گرم میتواند در کاهش درد کمک کند . استفاده از پماد های موضعی بنزوکائین از راه های بی خطر و مفید است که میتوان با استفاده از آن درد را به صورت موقتی کاهش داد.

برای خرید مواد مصرفی دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *