مسواک زدن

روش صحیح مسواک زدن

دندان قسمتی از صورت استت که در زیبایی فرد تاثیر بسزایی دارد البته نه هر دندانی ، دندان های سفید صاف و یکدست به چهره افراد جذابیت خاصی میبخشد. بنابراین دندان ها برا این که سالم بمانند نیاز به مراقبت دارند . برا یمراقبت از دندان کارهای متفاوتی باید انجام داد. مانند استفاده از نخ دندان ، دهان شویه ، مسواک و… اما مهم ترین قسمت مراقبت مسواک زدن است که هم باید بدانید چه ساعتی از شبانه روز مسواک بزنید؟  به چه مدت مسواک بزنید؟  و چگونه مسواک بزنید ؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان این اطلاعات را بدهیم تا بتوانید دندان هایی سالم و مرتب داشته باشید. اگر شما نیز به سلامت دهان و دندان خود اهمیت میدهید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

برای خرید مواد مصرفی دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

زمان مسواک زدن:

معمولا افراد در اخر شب به یاد مسواک میفتند و میخواهند سریعا مسواک بزنند و بخوابیند . اما باید بدانید که مسواک زدن نیاز به زمان دارد یعنی اینکه بهتر است ابتدا نخ دندان بکشید . سپس مسواک را خیس کنید کمی خمیر دندان روی آن بگذارید و به مدت  دقیقه مسواک بزنید . شاید در نگاه اول فکر کنید با یک دقیقه هم دندان ها تمیز میشوند اما فلوراید داخل خمیر دندان به دندان جذب نمیشود. بنابر این سعی کنید دو دقیقه وقت بگذارید.

مسواک زدن

تاریخ انقضای مسواک:

مسواک نیز مانند هر وسیله دیگری تاریخ انقضا دارد اما معمولا افراد به آن توجه نمیکنند . فرض بر این است که افراد روزی 2 مرتبه درهر روز هفته مسواک میزنند. بنابراین بعد از گذشت 3 ماه یعنی 200 بار مسواک استفاده شده است و تاریخ انقضای مسواک تمام شده و باید تعویض شود. اگر بیشتر از این مدت استفاده شود نه تنها برای دندان مفید نیست بلکه میتواند مضر باشد زیرا بعد از این مدت میکروب ها در مسواک مانده اند و و دیگر مسواک تمیز نیست. و همچنین موی مسواک شکسته شده است و دیگر نمیتواند همه جای دندان را به خوبی تمیز کند.

بهترین زمان برای مسواک زدن:

همانطور که گفتیم دو بار در روز باید مسواک بزنید صبح و شب اما این را بدانید که هرگز تا نیم ساعت بعد از غذا خوردن مسواک نزنید زیرا در این زمان محیز دهان اسیدی و دندان ها حساس هستند . مسواک زدن بالفاصله بعد از غذا خوردن مینای دندان را خراب میکند.

برای دریافت اطلاعات راجع به سمان دندانپزشکی بر روی لینک بزنید.

محل نگهداری مسواک:

معمولا افراد مسواک خود را در توالت قرار میدهند ولی باید بدانید که بر اساس تحقیقات این کار اشتباه است حتی اگر مسواک در داشته باشد باز هم میکروب را به خود جذب میکند و باعث خرابی دندان و لثه ها میشود بهتر است مسواک را در جایی خشک نگهداری کنید مثلا در کابینت داروها و …

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *