دندان شیری

مراقبت از دندانهای شیری

دندانهای شیری به اولین دندان هایی که  در دهان کودک رشد می کند می گویند و بسته به بدن و ژن کودک  دندان ها از ۶ ماهگی تا ۳ سالگی رشد می کند. دندان های شیری  در نهایت ۲۰ عدد هستند که در هر فک ۱۰ عدد دندان می باشد. اما این برنامه های شیری معمولا تا سن ۱۲ تا ۱۳ سالگی در دهان باقی می ماند از آن پس دندان های دائمی در دهان رشد میکنند و جای دندانهای شیری را میگیرند.

 برای خرید تجهیزات پزشکی اینجا کلیک کنید

در مورد دندان های شیری سوالات بسیاری برای والدین پیش می‌آید که مراقبت از دندانهای شیری مهم است؟  از دندانهای شیری چگونه مراقبت کنیم؟ و… . ما قصد داریم  در این مقاله به سوالات شما والدین عزیز پاسخ دهید و همه چیز را در مورد دندان های شیری برای شما بازگو نماییم با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

دندان شیری

چگونگی مراقبت از دندانهای شیری؟

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که چون دندان های شیری پس از گذشت چند سال از بین می روند و جای آن را دندانهای دائمی میگیرد نیاز به مراقبت ندارند اما باید گفت که این گونه نیست مراقبت از دندانهای شیری نیز اهمیت دارد زیرا اگر دندان ها زودتر از موعد خراب شوند دندان های اطراف آن به سمت جای خالی دندان خراب شده مایل می شوند و دندان های دائمی نیز فضا برای رشد نخواهند یافت و در نهایت دندان های دائمی کج و نیاز به ارتودنسی پیدا خواهید کرد. بنابراین باید گفت که مراقبت از دندانهای شیری نیز اهمیت دارد که در ادامه راه های مراقبت از آن را ارائه خواهیم داد.

دندان شیری

 برای  کسب اطلاعات از دندان درد در بارداری  اینجا کلیک کنید.

1. دندان های کودکان در سه ماهه دوم بارداری شکل میگیرند اما تا شش ماهگی کودک از لثه ها  بیرون نمی زند. پس قبل از اینکه دندان ها رشد کنند نیز لثه ها اهمیت دارند. مراقبت از لحظه ها به این گونه باید باشد که در آخر روز  با دستمال مرطوب لثه ها را  تمیز کنیم تا از وجود میکروب بر سطح لثه و دهان  جلوگیری کنید.

2. بعد از رشد دندان ها باید قند مصرفی کودک را کنترل کنید و مواد قندی کمتری به او بدهید. همچنین از مصرف شیر در شب خودداری کنید زیرا ماندن قند شیر بر روی دندانهای کودک در زمان طولانی باعث می شود که قند جذب دندان شود و آن را خراب کند.

3. کودک نیز باید رژیم غذایی خاصی داشته باشد و نه اینکه در کل روز شیر و مواد قندی بخورد. سعی کنید به جای دادن ب شیر آب نبات به کودک از میان وعده‌های مغزی همچون گردو کشمش و غیره استفاده کنید.  شیر و مواد قندی برای بدن کودک مفید است اما زمان آن باید مشخص باشد و همچنین بهتر است بعد از مصرف آنها دهان کودک را بشویید و یا  دندانهای کودک را مسواک کنید.

4. کودکان بسیاری هستند که در هنگام خواب از پستانک استفاده می کنند استفاده از پستانک برای سنین زیر دو سال من این ندارد اما بیش از آن به خصوص در هنگام خواب علاوه بر اینکه مشکلات تنفسی ایجاد می کند باعث پوسیدگی دندان‌ها نیز میشود.

5. کودکان در سنین پایین به دندان پزشکی کودکان ببرید تا از سلامت دهان و دندان کودک اطلاع پیدا کنید بعضی از کودکان هستند که از داروهای خاصی مصرف می‌کنند که شاید عوارضی برای دهان و دندان داشته باشد بنابراین مراجعه به دندانپزشکی کودکان باعث می شود تا شما از این عوارض اطلاع پیدا کنید. برای جلوگیری از عوارض میتوانید دهان کودک را چندین بار در روز مسواک کنید البته قبل از آن با دندانپزشکی کودکان مشورت کنید.

برای اطلاع از گوتا پرکا دندانپزشکی  اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *