از دندان هایمان محافظت کنیم

برای محافظت از دندان ها چیکار باید کرد ؟ غیر از مسواک و استفاده از خمیر دندان خوب کاری باید انجام دهم که دندانهایم دچار پوسیدگی نشود ؟ زیبایی چهره با دندان های سالم و سفید و یکدست است که تکمیل میشود، پس چکار باید کرد ؟!

این روزها لمینت دندان بسیار زیاد شده که خیلی ها بعد از لمینت زیبا شدن و همینطور خیلی از افراد به دلیل شناخت ناکافی و تحقیق نکردن راجع به دندانپزشکی و کلینیکی که مراجعه کردند، دچار آسیب هایی شدن که قابل جبران نیست . در مورد لمینت دندان میتوانید تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را در این سایت مطالعه کنید . لمینت ، ارتودنسی و تمام کارهای زیبایی هم برای سلامت دندان مفید است و هم ضررهایی دارد که در قسمت مقالات برای شما در این باره خواهم نوشت.بهترین کلینیک اصفهان برای انجام کارهای لمینت و زیبایی دندان کلینیک دنداپزشکی در خمینی شهر میباشد.

در این مقاله میخواهم راهکارهایی را بنویسم که برای محافظت از دندان لازم است .

طرز درست مسواک زدن را یاد بگیرید . این یک اصل مهم است

شاید شما روزی 2 بار مسواک میزنید ولی هنوز نمیدانید که اگر درست از این ابزار استفاده نکنید نمیتوانید تمام دندان هایتان را خالی از جرم کنید و جرم باقی مانده روی دندان دلیل اصلی پوسیدگی هاست .

از مسواک های برقی استفاده کنید

مسواک های برقی به دلیل سر کوچکی که دارند دسترسی به دندانهایی که سخت است را فراهم میکند

از مسواک های خیلی نرم و یا خیلی سفت استفاده نکنید

مسواک های نرم این خوبی را دارند که به لثه شما آسیب وارد نمیشود ولی اگر خیلی نرم باشد قدرت پاک کردن و از بین بردن جرم ها را نیز ندارد

از دهان شویه استفاده کنید

شب ها قبل از خواب مسواک بزنید

آسیب پذیری دندادن در شب بیشتر از روز است ، پس به باکتری ها اجازه ندهید که شب ها در دهان شما مهمانی بگیرند

خمیردادن

خمیردندان ها تاثیرات متفاوتی روی دندان دارند ، سعی کنید بهترین خمیردندان را خریداری کنید، دندان عضو مهمی از بدن شماست در سلامت آن کوشا باشید .

بعد از مسواک

بعد از مسواک زدن هنگام شب، چیزی غیر از آب نخورید ، اجازه دهید فلوراید مدت زمان بیشتری در دهان شما باشد و به محافظت دهان شما بپردازد

قند و شکر دشمن دندان

مصرف زیاد شکر باعث پوسیدگی دندادن های شما میشود . سعی کنید بلفاصله بعد از مصرف خوراکی های شیرین به خصوص شکر دندان های خود را بشویید و نگذارید شکر در دهان شما باقی بماند .

ارتودنسی

اگر دندان های کج دارین و یا دندان هایتان فاصله ندارد، عمر خیلی کمی دارند پس هرچه زودتر اقدام به ارتودنسی کنید، ارتودنسی تنها برای زیبایی نیست .

اگر به دنبال دکتر خوب هستید پیشنهاد ما دندان پزشکی اصفهان دکتر عشق ترکی میباشد.

استفاده از قرص های مشخص کننده جرم دندان

قرص هایی در بازار موجود است که قیمت های بسیار بالایی دارند ، این قرص ها بعد از استفاده جرم هایی را روی دندان شما مشخص میکند که با چشم دیده نمیشود . بعد از استفاده میتوانید جرم ها را ببینید و با مسواک و خمیردندان حاوی فلوراید آن ها را از بین ببرید .

” از دندان هایمان مراقبت کنیم “

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *